גנץ מציע: רוב של 70 לפיזור הכנסת ואי פיזור ללא תקציב

אליהו גרין No Comments on גנץ מציע: רוב של 70 לפיזור הכנסת ואי פיזור ללא תקציב

יו"ר המחנה הממלכתי גנץ הציג את תכניתו לייצוב שיטת הממשל: רוב של 70 לפיזור הכנסת, והכנסת לא תפוזר אם לא עובר תקציב. גנץ: "אם לא נתקן – נפקיר את הזירה לסחטנים"

צילום: קובי וולף
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון בני גנץ הציג היום את תכניתו לייצוב שיטת הממשל, במכון הישראלי לדמוקרטיה בירושלים ביחד עם מומחי המכון והמרכז להעצמת האזרח: עיגון דרישה לרוב של 70 חברי כנסת לפיזורה, אי פיזור הכנסת במקרה שלא עובר תקציב, כהונת רה״מ תוגבל ל-8 שנים ויוגדר זמן מינימאלי בין בחירות לבחירות.

גנץ אמר כי "היציבות היא ראשית הצירים – בלי יציבות לא נוכל לטפל ביוקר המחיה, בחינוך, באתגרי הלאומיים. הבחירות החוזרות והיעדר היציבות הפוליטית גורמות לשיתוק, לאיבוד אמון הציבור, ולפגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית.

"משם – הדרך להקצנה, לייאוש, ולפגיעה בלכידות הישראלית קצרה ומסוכנת. אם לא נתקן – נפקיר את הזירה לסחטנים. נגיע למצב שכל שיקלי מלך, כל זועבי מלכה, ואזרחי ישראל שבויים במשחק של קיצוניים", הוסיף גנץ.

בנושא החינוך: "קורא לכנס מיידית ישיבת ממשלה – מוטלת עלינו האחריות להתכנס ולקדם פתרון כהנהגה לצד הדיונים המקצועיים שלא מביאים עד כה לפתרון. דין החינוך כדין הביטחון. אסור להשאיר את ההחלטות ל-31.8.

שר הביטחון ספד לחכם שלום כהן לאחר הביקור בשבעה ואמר: "בתור כהן, הרב היה מחויב לברך את עם ישראל באהבה. ניכר בו, שהוא בחר לקחת את זה לכל התנהלותו. אני מקווה שמורשתו תמלא במעט את חסרונו עבור תלמידיו ומשתתף בצער משפחתו, אוהביו ותלמידיו הרבים."

שר המשפטים גדעון סער: "שינוי חוקי יסוד וכללי המשחק הדמוקרטיים זה דבר שצריך להתבצע בזהירות ובמתינות. יחד עם זאת – הניסיון של השנים האחרונות לימד אותנו שיש צורך בשינויים. צריך לשנות את הקלות הבלתי נסבלת שבה הכנסת מפזרת את עצמה והולכים לבחירות מוקדמות. צריך לקבוע רוב מיוחס לפיזור הכנסת. צריך לחזק את היציבות ואת המשילות. זה גם מה שהציבור מצפה מאיתנו. הנחיתי לפני ימים אחדים את משרדי לגבש תזכיר חוק בנושא זה ואנחנו גם נקדם אותו".



0 תגובות